Reizer Balázs beszámolója a Piacüzemeltetési Kft. felügyelőbizottság első üléséről
Január 31-én volt a piacot üzemeltető KFT felügyelőbizottságának az alakuló ülése. Ahol én vagyok az egyik delegált felügyelőbizottsági tag. Majdnem minden héten kimegyek az elmúlt 15 évben és nagyon szívügyem, hogy nem csak, hogy megmaradjon a hely, hanem, hogy egy menő helyet csináljunk az egészből. Egészen sok nyugat-európai nagy városban működik a központban kirakodós őstermelői és zsibvásáros piac, szóval nekem van hitem, hogy itt is lehet igazán menő dolgot csinálni!
Ami fontos szervezeti tulajdonság, hogy ez a Zuglói Piacüzemeltetési és Közösségi-tér Kft és a Zugló Zrt leányvállalata. A kft lényegében a Bosnyák utcában a szabad téri árusításért felel. A vásárcsarnok tulajdonosa egy fővárosi cég, a „BUDAPEST VÁSÁRCSARNOKAI Piacokat, Üzletközpontokat és Vásárcsarnokokat Üzemeltető KFT” Egyenlőre nem teljesen látom át, hogy milyen a kapcsolatot a két cég között azon kívül, hogy egymás mellett vannak. De ez hamarosan változni fog.
És akkor, hogy mit történt az ülésen:
Teljesen új a felügyelő bizottság, úgyhogy igyekeztünk megismerkedni. Mindenki nagyon lelkes volt, és jól „megversenyeztük”, hogy ki jár oda régebb óta. Jankura Tamás, a Zugló Zrt igazgatója is jelen volt a tulajdonos képviseletében, ő azt mondta, hogy már 25 éve jár oda… Én most találkoztam vele először és egészen jó szándékú és szigorú embernek tűnik.
Megszavaztuk a működési szabályzatunkat. Ez a lényegében a korábbi, két változtatással: felvétel készül a bizottsági ülésről, hogy könnyebb legyen jegyzőkönyvet írni, és hogy emilben is kommunikálhatunk postán feladott levél helyett. Az fontos, hogy a felügyelőbizottság nem utasíthatja semmire a kft-t, de minden FB tagnak jogköre van arra, hogy beszámolókat kérjen a bizottsági ülésekre és betekintsen a céges papírokba. Ha valamit szeretnénk ezen felül, akkor meg kell kérnünk valakit az önkormányzatból, hogy adja utasításba a kft-nek. Erre meg van a hivatalos ügymenet, de remélem, hogy nem lesz rá szükség (lásd lent).
Az ügyvezető, Tóth Krisztina Veronika, azt mondta, hogy eddig bizonytalan volt a piac sorsa ezért nem nagyon volt fejlesztés. De most ez változik. Említette, hogy a korábbi fabódék esnek szét az ide-oda pakolgatástól és voltak árusok akik anyagilag is beszállnának a pótlásukba. Jankura Tamás azt mondta, hogy szeretné pontosan látni a bódék beszerzését, az árusok kiválasztását és az árakat. Lényegében szeretné megversenyeztetni az egész folyamatot. Emellett év végén lejárt a piac őrzéséről a szerződés, kérte, hogy átmeneti megoldások helyett ezt mihamarabb újítsák meg
Én két dolgot vetettem fel FB ülésen. Az egyik, hogy küldje el Tóth Krisztina, hogy ténylegesen hány embertől szedtek be árusítási díjat naponta. Ez azért is fontos, mert sok árus panaszkodik, hogy nem kapott számlát a beszedett díjról. Próbáltam az FB ülés előtt elkérni emilben. Az ügyvezető az ülésen mondta, hogy betegszabadságon volt és nem nagyon tudott vele foglalkozni. De az FB ülésen jól megbeszéltük, hogy pontosan milyen adatok vannak és ígérte, hogy elküldi.
A másik, hogy kértem, hogy következő FB ülésen számoljanak be a piac marketing tevékenységéről. A piac SZMSZ-e szerint van erre egy külön ember is, közben pedig a piac honlapja tavaly háromszor frissült, facebook oldala pedig vagy nincs, vagy nem találtam meg. Amikor pedig beszélgettem az árusokkal az elmúlt hetekben, akkor úgy tűnt, hogy a nem megfelelő tájékoztatás miatt egy csomó dolgon aggódnak. Remélem, hogy ez javulni fog.
Megbeszéltük még, hogy ezen a héten reggel találkozunk az ügyvezetővel piacon és körbejárunk. Reményeim szerint az ilyen beszélgetések rendszeresek lesznek. Egyrészt én jobban megismerem, hogy működik a piac a gyakorlatban. Emellett remélem, hogy jobban meg tudjuk ismerni egymást és jó kapcsolatot tudunk kialakítani. Ez után pedig könnyebb lesz majd az együttműködés és nem csak hivatalos ügymeneten meg pecsétes papírokon keresztül tudunk majd kommunikálni.
Reizer Balázs
felügyelőbizottsági tag